copywriter tot uw dienst

U heeft een sterk verhaal.

Met sterke copywriting krijgt dat nog meer weerklank.

Meer aandacht nodig?

Aandacht krijgen en omzetten tot actie, dat is de essentie van alle professionele communicatie. Daarom kan een goede copywriter het verschil maken. Met inzicht in uw markt en feeling voor uw tone-of-voice. Met woorden die werken. In deze tijden van disruptie en hyperconcurrentie geeft u dat essentiële voorsprong.

Neem hier een kijkje voor mijn specialisaties. Of de klantenlijst.

Meer dan 20 jaar ervaring als digitale copywriter

Ik was een van de eerste copywriters die zich specialiseerde in online en web copywriting. Al in de jaren negentig maakte ik de internationale corporate website voor Agfa en webcopy voor volledige websites van Bayer, Net It Be (Tijd Uitgevers), Evisor, The Reference, Instituut voor Bestuurders enzovoorts.

Wie nu impactvol online wil zijn, moet kijken naar SEO copywriting, hits, rankings, analytics en SERP (en meer …). Daarom is goede copy belangrijker dan ooit.

Soepel en plezierig samenwerken

U kunt me copywriter/redacteur inschakelen om mee te werken in bestaande of lopende projecten. Maar ik denk net zo graag mee van heel vroeg in het proces – conceptueel.

In mijn teksten zorg ik altijd voor de noodzakelijke aanwijzingen voor collega’s als vormgevers en art directors. Ik laat ook opmerkingen achter voor bronauteurs en anderen die teksten moeten aanleveren en opvolgen.

Expertise in commerciële én informatieve copywriting

Ik ben midden jaren 90 als copywriter begonnen in advertising maar kreeg al snel de kans ook long copy te doen voor de Vrije Universiteit Brussel. Die afwisseling vind ik nog altijd fijn.

Sinds 2004 zijn magazines een van mijn belangrijkste activiteiten als copywriter. Toen maakte ik een nieuw concept voor Verrekijker, het magazine van de Vlaamse Milieu Maatschappij. Over de jaren zijn daar veel gemeentemagazines bijgekomen en custom magazines voor bedrijven.

In copywriting zit trouwens altijd een constante: het verhaal of de boodschap van een merk of organisatie zo impactvol mogelijk overbrengen.

Hertalen en lokaliseren

Uw merk moet beter onze Nederlandstalige of Belgisch-Nederlandse markt aanspreken? Ik werk met veel genoegen teksten om vanuit het Engels, Frans en Duits. Dat doe ik al jaren voor grote ondernemingen, vooral uit de bouw-, architectuur- en designwereld. Ik check ook of teksten van Nederlandse collega’s even goed aanslaan hier in Vlaanderen.