Copywriter voor uw magazine of infoblad

Een geslaagd magazine is een ideale format om uw klanten te binden. De mogelijke combinaties van tekst, fotografie en illustratie zijn quasi eindeloos, zodat een blad helemaal op uw maat kan worden gesneden.

Uiteraard wil de lezer kwaliteit beleven als hij of zij uw magazine doorneemt, op papier of op scherm. Maar wie écht gaat voor zijn merk of aanbod (zoals u), heeft altijd een goed verhaal te vertellen. Zeker met een beetje hulp. Ik kan u begeleiden in alle aspecten van het magazine-maken.

Kijk (ver) vooruit

Met een goede blad- of magazineformule blijft uw publiek u trouw op de lange termijn. Daarom is een langetermijnplanning voor contentcreatie essentieel. Laat mij u assisteren om een effectieve contentkalender op te stellen en op te volgen.

Maak gebruik van mijn ervaring: sinds 2003 verzorg ik de copywriting van custom magazines voor bedrijven en infobladen voor gemeentes en steden.

Highlights

  • Strategie, redactiestrategie, fotoredactie, bladformule: als copywriter zorg ik dat voor contentplanning, overleg met vormgevers en alles wat u nodig heeft. Op uw maat.
  • De lezer staat centraal: ik zorg dat human interest en interviews mee de boodschap  verkopen.
  • Inzetten op een aangename flow met kortjes en longreads.
  • Ik pleit voor sterke fotografie: het belang van goede foto’s wordt stelselmatig onderschat.

Belangrijke opdrachtgevers:

  • Q-food
  • gemeente Merelbeke
  • stad Deinze
  • stad Geraardsbergen
  • stad Diksmuide
  • gemeente Destelbergen

Q-food magazine

copywriter magazine b2b

Q-food is een voedingsbedrijf dat indrukwekkende resultaten neerzet in de Belgische markt. De hoofdactiviteit is vleesverwerking, daarnaast is er meer en meer aandacht voor vleesalternatieven. Om zijn business-to-business-klanten nog beter te binden, heeft het een eigen custom magazine gecreëerd. Doelgroep voor deze content marketing zijn voornamelijk restauranthouders en horecaprofessionals.

  • Alle copywriting en content creëren voor dit nieuwe magazine.
  • Levensechte interviews en artikels met quotes waarin de doelgroep zich kan herkennen.
  • Tips en tricks, opgevoerd in kleinere stukken en kortjes, die horecaprofessionals inspireren. Maar ook verhalen die ze kunnen doorgeven aan hun klanten.
  • Mee een blad in de markt zetten dat door zijn kwalitatieve uitstraling gelezen wordt.

Merelbeke Infomagazine

copywriter magazine infoblad

De transformatie van Merelbeke Infomagazine is een proces geweest van meerdere jaren. In een eerste gunning werd enkel de copywriting uitbesteed.
Als copywriter kreeg ik de ruimte algemene verbetervoorstellen te doen, die na een latere gunning stapsgewijs werden ingevoerd in overleg met alle betrokkenen. Nu is het een van de knapste infobladen van Vlaanderen.

Zo konden we werken vanuit een echte bladstrategie en -formule met aandacht voor tekst en beeld:

  • De lezer kwam centraal te staan.
  • Het vernieuwde magazine kreeg de look & feel van een echt magazine, met een aangename flow en afwisseling van korte en lange stukken.
  • Sensibiliserende stukken werden afgewisseld met interviews en redactionele artikels over wat er reilt en zeilt in de lokale gemeenschap. Van sport over cultuur tot lokale economie.
  • Met daarnaast veel aandacht voor het sociale beleid, het aanbod van het Sociaal Huis/OCMW en een agenda om sociaal-culturele activiteiten op lokaal niveau aan te kondigen.
  • Uit een lezersonderzoek en tal van contacten met inwoners van alle leeftijden blijkt de goede bekendheid van het magazine bij de Merelbekenaar.