Lifestyle copywriting is merken laten spreken alsof het goede vrienden zijn. Producten waar je van houdt en die je graag in huis haalt en bij je hebt. Lifestyle is ook die veilige haven buiten het debat en het conflict, een wereld voor jou, bij je thuis en op reis. Schrijven voor lifestyle brands vraagt inleving en feeling voor het merk.
In de lifestylewereld is tone of voice alles. Wie lezers dichter bij een merk willen brengen of iets laten kopen, moet eerst en vooral hun taal spreken. Niet voortvarend, niet saai, maar warm en betrokken. En uiteraard in lijn met de identiteit en de waarden van uw merk.
In teksten over lifestyle speelt het beeld veelal een even grote of grotere rol. Daarom zie ik als copywriter graag op voorhand het beeldmateriaal en de vormgeving, zodat tekst en beeld één verleidelijk geheel zal vormen dat lezers overtuigt om uw merk te volgen en te kopen.
Highlights
- Meer dan 20 ervaring in B2C-marketingcommunicatie.
- Ik ben begonnen in advertising: de ideale leerschool. Daar leer je in een strak kader toch screatief en actiegericht copywriten.
- Ik blijf mijn digitale skills aanscherpen. Bij digitale teksten hou ik standaard rekening met SEO en leesbaarheid.
Belangrijke opdrachtgevers:
- Fox Home Entertainment
- Lombardia Drinks
- Damen Koffie
- Harley-Davidson
- Delacre
- Moulinsart
- Swatch Group
- Galeria Inno
DuPont Corian
Dit unieke materiaal combineert eigenschappen waarmee het onovertroffen is in interieurtoepassingen voor keukens, badkamers, laboratoria enzovoorts. Het laat zich bewerken zoals hout (frezen, boren …) en sommige kunststoffen (thermische ‘bonding’ voor naadloze overgangen) en oogt schitterend.
- Public relations copywriting voor beurzen, business-to-business-evenementen enzovoorts.
- Meertalige oplossingen, hertaling en lokalisatie.
- Met bijzondere aandacht voor doelgroepen als architecten, designers, bouwprofessionals enzovoorts.
Bordeaux en Laurent Perrier
Copywriting, vertaling, hertaling en lokalisatie voor het CIVB (Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux), wijnbeurs Megavino en champagnemerk Laurent Perrier.
Teksten voor consumenten en business-to-business.
Per/Use
Per/Use is tijdloos design met een ambachtelijk accent. Het merk heeft zijn roots in de Design Valley van Vlaanderen: Kortrijk.
Ik zorg voor de persteksten, public relations copywriting enzovoorts.
Swatch Group
Copywriting, vertaling, hertaling en lokalisatie voor de premium- en luxemerken van de Swatch Group: Balmain, Blancpain, Breguet, Certina, Glashütte, Hamilton, Longines, Omega en Tissot.
Ook technische copywriting over de werking van geavanceerde mechanische horloges met complications, fijn gegraveerde onderdelen, tourbillons, bijzondere opwindmechanismen enzovoorts.